Την «απόσυρση» του μέτρου της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών. Οπως διευκρινίστηκε, όσοι είχαν ήδη προχωρήσει τη διαδικασία θα πάρουν το ποσό που προβλεπόταν, ενώ θα μπορούν να επιλέξουν αντί όλου του ποσού να λάβουν και κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, ανακοίνωσε πως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ έχει και τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Οσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά. Αυτοί έχουν το δικαίωμα να πάρουν είτε το ποσό των 1.000 ευρώ είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Από την πλευρά της η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη Ι.Χ. αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που οριζόταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση, τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για Ι.Χ. αυτοκίνητα - μοτοσικλέτες κάτω των 301 κυβικών, από 28 έως 96 ευρώ για Ι.Χ. 301 έως 785 κυβικά, από 94 έως 187 ευρώ για Ι.Χ. από 786 έως 1.357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για Ι.Χ. από 1.358 έως 1.928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για Ι.Χ. από 1.929 έως 2.357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για Ι.Χ. άνω των 2.357 κυβικών.
Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, ανακοίνωσε πως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ έχει και τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Οσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά. Αυτοί έχουν το δικαίωμα να πάρουν είτε το ποσό των 1.000 ευρώ είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Από την πλευρά της η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη Ι.Χ. αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που οριζόταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση, τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για Ι.Χ. αυτοκίνητα - μοτοσικλέτες κάτω των 301 κυβικών, από 28 έως 96 ευρώ για Ι.Χ. 301 έως 785 κυβικά, από 94 έως 187 ευρώ για Ι.Χ. από 786 έως 1.357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για Ι.Χ. από 1.358 έως 1.928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για Ι.Χ. από 1.929 έως 2.357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για Ι.Χ. άνω των 2.357 κυβικών.
Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε, τέλος, ότι καταργείται ο «πράσινος» δακτύλιος ο οποίος, σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά, θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας που ανακοινώθηκαν είναι:
Οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005 (κατηγορία Α)
Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 94.
Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 184.
Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 428 ευρώ
Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 562.
Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-2000 έως 31-12-2004 (κατηγορία Β)
Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 137 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 162 ευρώ.
Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 252 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.
Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 521 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 496 ευρώ.
Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 680 ευρώ από 630 ευρώ.
Οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-1996 έως 31-12-1999 (κατηγορία Γ)
Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 162 ευρώ.
Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 302 ευρώ.
Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 596 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 546 ευρώ.
Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 780 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 680 ευρώ.
Οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από 1-1-1996 (κατηγορία Δ)
Από 785 έως 1357 κυβικά από 112 ευρώ θα πληρώσουν 187 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 262 ευρώ.
Από 1358 έως 1928 κυβικά από 202 ευρώ θα πληρώσουν 352 ευρώ όσα προέβλεπε ο και ο νόμος Σουφλιά.
Από 1929 έως 2357 κυβικά από 446 ευρώ θα πληρώσουν 671 ευρώ έναντι 596 ευρώ.
Από 2357 κυβικά και επάνω από 580 ευρώ θα πληρώσουν 880 ευρώ ενώ ο νόμος Σουφλιά προέβλεπε 730 ευρώ.
[madata.gr]